7/20/2014

What's in my travelbag / City trip

Hey, zoals jullie misschien wel weten (maar misschien ook niet), ga ik naar Londen. Sterker nog, op het moment dat je dit leest zit ik waarschijnlijk op het vliegveld/in het vliegtuig/al in Londen. Het leek me leuk om een keer een artikel te maken over wat ik meeneem op een 'citytrip', omdat dat toch anders is dan wanneer je naar bijvoorbeeld een warm land gaat. Bij deze mijn tips/tricks/whatever voor het pakken van je koffer en wat ik allemaal meeneem.

























[Ik ga er even van uit dat je met een vliegtuig reist, maar dit hoeft natuurlijk echt niet. Er zijn genoeg andere mogelijkheden (boot/trein/auto/bus/etc.) die ook heel leuk en fijn kunnen zijn en waar ook totaal niks mis mee is. Ik hoop dat je in elk geval iets hebt aan deze tips en dat je ze op jou manier kunt toepassen.]

Als eerste is het natuurlijk belangrijk om te kijken wat je mee mag nemen. Alleen handbagage of ook ruimbagage? Hoeveel kg? En mag je ook nog iets van een rugzak/handtas meenemen. Dit is belangrijk omdat er voor handbagage soms toch weer andere regels gelden. Vaak kun je al deze informatie vinden op de site van je vliegmaatschappij, ik vind het persoonlijk heel fijn om het altijd even te checken van te voren, je wilt niet voor verassingen komen te staan.

Ten tweede, hoe lang ben je weg? Wat voor weer is het op de plaats van bestemming? Wanneer je een weekendje weg bent pak je toch anders dan wanneer je een week gaat. Hetzelfde geld voor het weer, het is vervelend als je aankomt en je bent uitgegaan van mooi en warm weer (shortjes, tanktops, etc.) en het blijkt dat het aan een stuk door regent.

WAT NEEM IK MEE?





















Van boven naar beneden: H&M / H&M / Primark / Primark
Dit is wat ik qua kleding in mijn handbagage meeneem. Het is echt heel weinig zoals je ziet. Twee shirts, een trui en een broek. Ik ga vier dagen weg, zondag weg en woensdag terug. Wat ik op zondag (vandaag) aan doe hoeft dus niet in mijn koffer.






















Jeans: Tripper / Top: Pimkies / Jacket: Zara / Shoes: Converse / Bandana: Primark
Dit is wat ik op zondag aan doe. Ik heb dus in totaal twee broeken (ik vind persoonlijk dat je een broek wel twee dagen achter elkaar kunt dragen), drie shirts, een trui, een jasje, een paar schoenen en een bandana omdat dat net iets extra's geeft.

Qua schoenen is het belangrijk om schoenen aan te doen waarop je lekker lang kunt lopen en waar je niet snel blaren en zere voeten van krijgt, omdat je waarschijnlijk veel gaat lopen als je in een stad bent. Ik heb er voor gekozen om redelijk wat basics mee te nemen (ik ben sowieso al dol op basics) omdat het dan eigenlijk allemaal wel bij elkaar past.

Wat je ook kunt doen is outfits plannen. Je maakt gewoon een outfit voor elke dag dat je weg bent. Het voordeel hiervan is dat je je 's ochtends niet druk hoeft te maken om wat je aandoet, omdat het allemaal al klaar ligt.























Verder neem ik natuurlijk een pyjama, ondergoed, sokken en al dat soort dingen mee. Hierboven kun je zien hoe het eruit ziet wanneer het allemaal in mijn koffer zit. Ik heb dus nog ongelofelijk veel ruimte over voor andere dingen. Zo moeten onder andere mijn camera en opladers (voor mijn camera en telefoon) nog in de koffer. Een kleine tips voor het pakken van al je snoertjes: stop ze bij elkaar in een klein toilettasje/etui, hierdoor blijft het netjes bij elkaar en komt het niet in de knoop. Ik neem geen laptop mee, omdat ik liever dingen van de stad zelf zie dan dat ik de hele dag in de hotelkamer zit met een laptop, dat is namelijk niet waarvoor je er bent (als het goed is. Ik in elk geval niet).

Wat betreft mijn toilettas, deze stop ik in onze ruimbagage koffer, omdat je dan niet hoeft te letten op de hoeveelheid vloeistoffen. Mocht je het nog niet weten, in je handbagage mogen geen vloeistoffen waarin meer dan 100 ml zit. In ruimbagage maakt de hoeveelheid vloeistof niet uit, dat vind ik dus net iets praktischer. 

TIJDENS DE REIS
Of je nou vliegt, met de boot gaat of met de trein reist, je bent toch wel een poosje onderweg en daarom is het fijn om iets te doen te hebben. Wat ik zelf het meeste doe is muziek luisteren en lezen. Hiervoor hoef je ook niet heel veel mee te nemen. 

Ik vind lezen persoonlijk heel leuk, en in de vakantie lees ook redelijk wat boeken (ik kan zo tien boeken uitlezen als ik eenmaal bezig ben). Helaas zijn boeken vaak best duur + ze nemen veel ruimte en gewicht in in je koffer. Ik heb zelf een e-reader en dat werkt heel fijn, omdat het gewicht scheelt en ebooks zijn vaak goedkoper dan normale boeken. 






















Máár... mocht je nou geen geld uit willen geven aan boeken, dan kun je de app Vakantiebieb downloaden. Hier kun je je gratis registreren en dan kun je in de vakantieperiode (t/m 31 augustus) allerlei boeken lezen. Ze hebben een redelijk grote collectie aan boeken die je allemaal gratis kunt lezen op je telefoon of tablet. Echt een aanrader om eens te gaan kijken! Ik lees nu trouwens het Rosie project, die staat ook in de vakantiebieb, heel leuk en grappig boek (tot nu toe, ik ben nog niet zo heel ver).


Als laatste leek het me leuk om mijn summer vibes playlist even met jullie te delen. Ik denk dat je veel liedjes wel kent, ik vind het echt van die zomerliedjes. Ik voeg telkens liedjes toe, dus hij kan nog wel eens een beetje veranderen. Als jullie nog leuke liedjes weten, let me know!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad,
Liefs Maartje.

1 reacties:

Een reactie plaatsen